Epizoda 21 – Hubnutí 3 – Ferrissova dieta

V minulé epizodě jsem se rozepsal o dietě, pomoci které se chci zbavit zbytečného sádla. Inspiraci a metodu jsem našel v knize : Čtyřhodinové tělo (autor Tim Ferriss).
Tim svoji metodu nazývá „nízkosacharidová, vysokoproteinová dieta“. Kamarád mne upozornil, že to není správně. V této dietě se hojně konzumují luštěniny, zejména fazole a čočka. A ty jsou plné sacharidů.
Má samozřejmě pravdu. Nicméně, metoda funguje, baštím fazole a kila pomalu ubývají. Proto budu nadále psát raději o Ferrisově nebo Timově metodě, abych neztrácel čas hledáním přesnějšího pojmenování. Nejsem ani dietolog ani lingvista, takže bych se v tom rybníku stejně utopil.
Stručně jen zopakuji základní pricipy: žádné „bílé“ sacharidy, žádná fruktóza, mléčné výrobky ( snad jen lžíce smetany do kávy a tvaroh mají výjimku). Luštěniny, zejména fazole a čočka ano a to i několikrát denně. Dále vejce, špenát, maso, brukvovitá zelenina. Jednoduché. Není třeba mít hlad, naopak je dobré se pořádně najíst a jíst 3x maximálně 4x za den pokud chodíte pozdě spát.
Zásadní věc je dodžet pravidlo: první jídlo bohaté na protein do půl hodiny po probuzení. Nejpozději do hodiny.
A tady je první problém. Přestože jsme jedna z mála rodin, která ráno snídá doma, překvapeně zjišťuji, že to do hodny pro probuzení nestíhám. Ve všední den ještě tak tak, ale pokud nikam nespěcháme, je to marný boj. Každý snídá něco jiného, ranní rozcvičky, vylévání nočníků, hledaní zapadlé hračky bez které se zastaví svět… a hodina je v nenávratnu. Takže jsem tento týden sáhl k instatntnímu řešení a pořídil si poprvé v životě proteinový nápoj. Ráno vstanu, rozmíchám vypiju a pak se mohu v klidu probudit. Chuť je lepší zaspat.
Krabice vypadá jak z fantasy, skoro jsem se bál že z ní vypadne samurajský meč nebo vyskočí nějaká potvora. Vyrobce a prodejce hlásají že se jedná o „superpřírodní“ veganský produkt. Dobrá, beru to s rezervou, ropa je taky příroda. Důležité je, že v tom není žádný aspartam ani jiné umělé sladidlo. Složení, pro ty, co je to zajímá: Naklíčená, geneticky nemodifikovaná hnědá rýže (80 % bílkovina, 20 % živiny), konopný protein (50 % bílkovina, 50 % živiny), Mesquite prášek (15 % bílkovina, 85 % živiny), čokoládový prášek, divoce rostoucí nopalinový kaktus, Stevia, Enzymy

Dávkování: 2 lžíce (25 gramů) hodnoty v 1 dávce
% z DDD*
Energie v kcal 83
Celkový uhlohydrát 4,2 g 1,4 %
Vláknina 1 g 2,7 %
Cukry 1 g
Bílkoviny 15,4 g 31 %
Sodík 6,6 mg 0,3 %
*DDD = Denní doporučené dávky jsou vztaženy k celkovému dennímu příjmu energie 2000 kcal.
Chutná to jako mírně sladké slabé kakao se sádrou. Takže není problém to ráno vypít a nepřemýšlet o tom. Potom se už v klidu pustím do raního mumraje. Po tomhle kokteilu se na fazole  s vajíčkem doslova těším.

Další věc, kterou si Tim bohatě dopřává, jsou stejky (300g) s hovězího volně se pasoucího na trávě. Tiše závidím. Zatím jsem se naučil péct roastbeef z české roštěné. Oba pokusy prošly přísným rodiným testem a mohu se pochválit. Teplotní sonda v troubě je výborná věc.  Také jíme často ryby, mraženého lososa a pstruha nebo tuňáka z konzervy. K tomu ledový salát a fazole. Nic složitého.
Samozřejmě vím, že i dietní strava má být pestrá a vyvážená. S pestrostí problém nemám: fazole mám zatím bílé, žluté, červené a strakaté. K tomu zelený špenát a žluté vejce. To mi přijde pestré dost. A to jsem zapoměl na krásné přechody z tmavě hnědé přes růžovou do krvavé. Zíta zase peču, už je naloženo…
S vyvážením to je malinko problém, ale plánuju zakoupení přesné digitální váhy. Když nevím jak vyvažovat, budu alespoň převažovat.
Příště napíšu o podváděcích dnech, neboli o Dnech Dietní Svobody. Ať žije sobota, už mám takhle dlouhý seznam, co si musím dát.
A zítra zase poběžím, a pak určitě nejmín ještě jednou!

Reklamy